06 martie 2007

Premiile OBSERVATOR CULTURAL

Aseara, 5 martie, ora 18, Teatrul Odeon

Lume surprinzator de multa, doua camere si multi fotoreporteri.
Atmosfera de teatru: sala in bezna, scena a giorno - in concluzie invitati orbiti de reflectoare.
Dar amuzati!
La Proza - 4 nominalizati (de ce oare la poezie 6 si la critica/eseu/teorie 5? Nu ar fi bine sa fie tot 4 ?). Castigatorul Petru CIMPOESU cu Christina Domestica si Vanatorii de suflete (Humanitas). Nu am citit cartea si nu am inteles care era chestiunea cu "datul la topit". O aluzie pentru cunoscatori.

La Poezie - Robert SERBAN cu Cinema la mine-acasa (Cartea Romaneasca). Mi-a fact placere sa-l reved pe Robi, ultima oara eram in drum de la Belgrad spre Bucuresti si ne-am oprit in emisiunea lui din Timisoara. Bravo. Si sa-i traiasca fetita. Asa cum zicea "Primul premiu al acestui an..." Cel de ieri a fost al doilea.

Despre Paul Cornea cu Interpretare si rationalitate (Polirom) nu sunt indreptatit sa scriu. Nici despre Soviany cu premiul cititorilor (care au votat pe un blog "vechi" de o saptamana - buna initiativa, dar parca un pic cam nereprezentativa procedura! La fel ca "Premiul redactorilor revistei". Ce sa intelegem ca sunt pe aceiasi treapta cu cei din juriu? Nu carcotesc, e doar o parere.) Despre Premiul "Gheorghe Craciun" acordat lui MH Simionescu - laudabil. Nu l-am cunoscut personal pe Ghe Craciun, dar mi-as fi dorit. Ne vom cunoaste candva, cu siguranta.

Plusuri:
- Putine premii
- Valoarea premiilor 30.000.000 lei vechi;
- Organizarea perfecta;
- Vorbe bune si multe despre blog si bloguri;

Minusuri:
- Mediatizare nu foarte puternica (asa s-a vrut?)
- Combinatia intuneric - lumina
- Au fost invitati pe scena cei din echipa OC, fara colaboratori... de ce oare? Mike era langa mine si ma pregateam sa-i tin haina.
- Am simtit nevoie unui pic de glamour in plus... nu stiu de unde - poate la editia urmatoare

Concluzie:
Felicitari si la tot mai multe editii! Cel putin 100!
Asta-i...

Niciun comentariu: