25 decembrie 2006

Depresii de Craciun

Depresii?
De Craciun? De ce oare?
Oare?
Da.
Da! Da!

M-am intrebat: cunosc eu prea multi oameni stresati, cu probleme, singuri in adancul lor? Sau prea multi dintre noi suntem asa? Victime ale capitalismului glorios... O tanara imi spunea ieri ca e cam deprimata; am trimis azi un sms intreband cum se mai simte. Mi-a zis (scris) : Ok! Si care era reteta? Xanax! Mi-am marturisit necunoasterea si am primit explicatia: Niste pastile mici, roz! Brr!!! M-am cam speriat! Altcineva imi scria ca urmare a prietenosului si usor banalului sms cu Sarbatori fericite! ca nu e in apele... stiti voi! Adica se simte Naspa! Iar, mi-am zis in gand. Situatia s-a mai repetat de vreo cateva ori: ba ca nu simte sarbatorile, ba ca abia asteapta sa treaca, ba ca are insomnii, ... si tot asa, tineri si tinere cu probleme!
Unde ne este dom'le invatamantul de partid sa ne dea niste solutii!
Sincer nu stiu daca e de ras sau de plans, pentru ca problema e serioasa. Muncim prea mult si nu ne bucuram de clipele frumoase, nu mai stim cum, s-a atrofiat organul, acesta e capitalismul victorios? Sincer, nu stiu. Si n-am solutii!
Cumparati-va o carte de colorat. Sau faceti un copil. Nu glumesc...
Pe mine m-a salvat Lulu alergandu-ma prin casa, eu jucand rolul monstrului cu destul devotament. Stiu, e usor de spus si greu de facut...
Cred ca s-a pierdut iubirea (nu cea de telenovele, ci cea de care aveam timp si chef in anii regimului trecut - cei care l-au trait!) si mai ales romantismul... Chestiunea aia cu plimbatul de mana prin parc. Si nu ma refer la liceeni. La ei mai exista... inca! Ci la cei mai munciti, asa la vreo 20 si ceva, 30 si ceva, ca de 40 si ceva, inca nu stiu, abia incep sa aflu.
Ma scuzati, daca am batut campii. Voiam sa scriu ceva frumos, dar am fost ingrijorat. Si mai sunt! M-as bucura sa vad multi oameni fericiti. Stiu, e utopic! E SF sau doar fantasy!
Iertati-ma, v-am plictisit...
Bucurati-va de bradul impodobit, familie si prieteni, sarmale si mamaliga, spiritul sarbatorilor!
Asta-i! Craciun fericit!

7 comentarii:

Anonim spunea...

Asa e, probabil 'cause avem de sarbatori niste timp sa facem un bilant si ne dam seama ca viata-i scurta si, majoritatea timpului trece cu stresul-n buzunar. Timpul liber e de vina! La munca, deci! (Ah, chiar-chiar-chiar, unde e invatamantul de partid sa ne scoata din rahatul existentei prin formule cuprinzatoare???)
Noroc cu copiii, indeed, ne mai copilarim si noi.
O iarna cat mai spirituala celor de 20+, 30+, 40+ etc.
Cu drag, Sanda

Bogdan Hrib spunea...

Asa, prea mult timp liber (vreo 12 minute / zi !?) iar acum atatea zile libere! Multumesc Sanda! A propos, ne cunoastem? Tare as dori sa-mi cunosc cititorii... Intr-o zi o sa va invit pe toti la o cafea / un ceai la Tritonic...

Anonim spunea...

Craciun fericit si tie (macar pentru a treia zi si din partea noastra). La noi o fi fost el fericit, da' n-am prea bagat de seama ca eram ocupati cu bolitul... Febra 39, tuse ca magarii, toti din casa: fata, Luci, eu, maica-mea si sor-mea. Acum incepem sa ne mai revenim... Numa' bine pe cind e vremea din nou de munci... Poate la anu'...

Anonim spunea...

Ne cunoastem, oarecum, am dat mana in multime de vreo 2 ori...niste targuri de carte, festival de film, comanda de carti anul trecut...dar nu prea conteaza amanuntele. Noi stam prin Ardeal si e cam greu de ajuns la ceaiu ala (apropo...12 min pe zi o fi mult sau putin? - hai ca-i prea de tot!?). Mai bine anunta-ne cand apari prin Sibiu, Brasov, Tg. Mures sau Cluj si-l bem atunci (pt. noi e bine oriunde in perimetrul asta)! Spor la toate celea! La carti multe, bune si frumoase! Sanda

Bogdan Hrib spunea...

Cu siguranta voi ajunge in acele orase. In Sibiu pe la inceput de primavara. In Brasov poate chiar mai repede. Pentru Horica: sanatate maxima lui si familiei. Bagamare ca ne asteapta zile complicate! La buna vedere!

Anonim spunea...

Esti (sunteti) asteptat(i) la ceai&cafea then, in centrul tarii, care-o fi ala!
Dar pana atunci, mai comandam carti bune de la Tritonic - merita!
O iarna frumoasa de tot!
Sanda

Bogdan Hrib spunea...

Fratilor, dar rapizi mai sunteti. Felicitari! Tocmai am scris despre noile carti! Asta-i!