13 august 2007

Spionul - 1.000.000 !


Bestseller spaniol cu intrigã papala, aparut in luna mai la Tritonic Grup Editorial, a starnit deja interesul producatorilor de la Hollywood..

"Roma, 2 aprilie 2005. Papa Ioan Paul al II lea se stingea, iar Piata San Pedro se umple de credinciosii veniti sa-i aduca un ultim omagiu... Acel Papa murise avand faima unui sfant si deja circulau pe strada voluntari care adunau semnaturi pentru a fi declarat sfant. In 2007 va fi, cel mai probabil, canonizat. Dar tocmai cand se reuneau cei mai inalti prelati la Vatican pentru a alege un nou Papa, un preot, pedofil si asasin in serie, incepe sa lichideze cardinalii care puteau fi alesi. Atunci intervine Spionul lui Dumnezeu..."

Aproape toate personajele cartii au fost inspirate de persoane reale. Aceast roman este de fictiune, dar foarte aproape de realitate in ce priveste modul de functionare intern al Vaticanului si Institutului Sfantul Matei, un loc real (desi avand alt nume) a carui simpla existenta provoaca groaza si despre care nu se stie nimic in Spania. Totusi, lucrul cel mai alarmant din aceast roman nu sunt faptele povestite, ci faptul ca ar putea fi adevarate (n.a.).

„Nu urmez reteta Codului lui Da Vinci. Spun adevaruri verificate.”
– declara autorul de numai 29 de ani.

Tema a inceput sa il preocupe din 2003, cand, cel putin in SUA, au izbucnit mai multe scandaluri despre abuzurile sexuale ale unor preoti.

„Am investigat. Am fost la Roma, la New York... In doi ani am cheltuit 24.000 de euro calatorind.”


(comunicat PR / Tritonic / Andreea Manea)

2 comentarii:

Anonim spunea...

Este textul acesta cumva tradus de pe undeva?

Altfel nu imi explic motivul pentru care a fost transformat intr-o comedie unde "simpla existenta" a ceva "provoaca groaza" (ma intreb cum si de ce as trece printr-un puseu de groaznicitate doar afland ca ceva exista, fara alte informatii - este ca si cand ocazional m-ar apuca groaza din cauza pârşilor si a culorii PeachPuff).

Apoi, deodata apare Spania. Ma intreb de ce nu a aparut Blajul, de pilda - personal (si sper ca aceasta conditie nu are un nume ce sa imi provoace noi accese de groaza) uit repejor al doilea cuvant dintr-un text. Si chiar mai mult de atat - imi este spus, sau cel putin raman cu impresia, ca actiunea are loc la Roma, mai exact Vatican. Si atunci realizati confuzia in care m-am aflat cand din neant a aparut o alta tara.

Si nu in ultimul rand, este fascinant acel personaj negativ, foarte complex - este preot, este pedofil, este asasin in serie si, ma hazardez eu sa cred, poate repara orice televizor Sport in mai putin de 12 minute.

Ma opresc aici cu toate ca ar fi cateva motive de amuzament(cum ar fi "intriga papala", "adevarurile verificate" si suma fascinant de exacta de 24.000 de mii de euro, nici un sfant in plus sau in minus).

In orice caz, luati amuzamentul unui om obosit, tracasat si ajuns acasa de la munca la orele 24 ca isi izbeasca ochii de acesta monstra de calitate de PR, drept o poanta.

Eu asa o fac si astfel ca voi continua sa cumpar cartile dumneavoastra.

Bogdan Hrib spunea...

Da, aceste txte sunt traduse - din spaniola. Multumim pentru observatiile pertinente. Cred ca m-am cam grabit sa asez bucati diferite din texte si prezentari. Chestiunea cu 24.000 eur asa o declara autorul.
Personajul negativ, ca si, evident, cel (profund sau super!) pozitiv este un fel de superman. Asa se scriu thrillerele. Mie mi-a placut cartea. Ati citit-o? asta-i...